Nicklas Bäckström

Det var länge sen jag var så upprörd som jag har varit och är idag. 
Tre kronor spelade final mot Kanada idag men någon som inte var med på isen var Nicklas Bäckstöm. Han åkte dit på ett dopingtest, för hans allergitablett. FÖR HANS JÄVLA ALLERGITABLETTER. Som han fick ta, som OS-läkarna har sagt är en okej medicin, som han har tagit i 7 år, som är godkänt av NHL och av IOK innan. Men nej, det fanns tydligen någon substans i som var lite för hög. Så IOK tar Nicklas från uppvärmningen så han missar finalen. Sitt livs match. FÖR ATT HAN ÄR ALLERGISK. Det är inget jävla prestationshöjande medel. Att sen testerna borde ha kommit i fredags isåfall och att dom bara tar honom nu innan finalen. Någon har gjort fel (IOK) men Bäckis fick ta smällen.
Jag är så upprörd. Jag är så ledsen för Bäckis skull. Det har varit jobbigt att se honom så ledsen idag, blir ledsen jag med.
Bäckis, min barndomsidol. Bestulen på sitt livs match. Jag lider med honom. Jag är helt på hans sida genom det här. Detta är fan inte okej nånstans! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0