"Det bästa sättet att hålla sitt ord är att inte ge det"

"Det var den franske kejsaren Napoleon Bonapart som myntade orden och dom speglar ganska väl hur de flesta elitserie tränarna genom åren har tänkt när det kommer till guldtips. Man flyttar hellre fokus till någon annan och slipper på så vis att få äta upp sina ord vid ett eventuellt misslyckande. Ett annat sätt ett slippa att äta upp sina ord är att se till att dem stämmer.
- Tommy vilka vinner smguld?
- Brynäs.
...Den franske kejsaren Napoleon Bonapart hade uppenbarligen aldrig träffat Tommy Jonsson."
 
Men de orden börjar brynäsdvd:n. Himla bra ord om du frågar mig, jag ryser över hela kroppen och blir varm inombords.
 
När jag ska förklara hur mycket Brynäs betyder för mig blir det helt svart. Det är så starka känslor att det inte går att förklara egentligen. Det är så mycket kärlek, vänskap, glädje, lycka, nervositet, abstinens ilska, förhoppningar, tårar, besvikelse, adrenalinklickar, gläjdeglädjeglädje och kärlekkärlekkärlek!
 
I hela mitt liv har jag i princip varit en brynässupporter. Både mina föräldrar är brynäsare och på så sätt blev jag också det. Jag tror att det var säsongen 10/11 som mitt hockeyintresse tog fart på riktigt. Jag minns egentligen inte vad det var som fick mig att bli mer intresserad men vi åkte på fler matcher och åkte även upp till Gävle för första gången för att se grabbarna spela på hemmaplan. Jag kände direkt att jag hörde hemma i klacken och på den vägen var det väl. Mitt intresse växte mer och mer för varje dag och jag började lära mig mer om hockey. Helt plötsligt var jag en hockeytjej, en brynästjej.
 
Aldrig trodde väl jag att en sport, en förening, ett hockeylag skulle komma att betyda så pass mycket för mig som det gör idag. På höstkanten när allt känns tungt blir det bättre när jag vet att det snart är match, att jag snart ska få stå där i klacken igen och skrika mig hes för mitt lag. Även om det blir en vinst eller inte är det en otrolig upplevelse att titta på hockey live, speciellt när man hejar på ett lag. Jag får alltid en adrenalinkick och mitt hjärta slår extra hårt och jag blir otroligt glad och taggad inför match.Jag har nog hittat min kärlek här i livet. Brynäs if♥, mitt älskade, älskade hockeylag!
 
I år är jag extra galen i hockey, jag kan knappt vänta till elitserien börjar igen och jag äntligen får känna alla de där känslorna igen som brynäs ger mig. Abstinens. Förutom alla de där känslorna har brynäs gett mig ett otroligt minne. Den 19 april 2012 tog brynäs sitt trettonde SM-guld och jag var på plats i läkerolarena i brynäsklacken. Jag kan knappt beskriva lyckan när pappa får ett telefonsamtal om att 4 biljetter finns till oss om vi vill ha. Jag grät redan då, jag hade gett upp att få en biljett då de tog slut direkt.. 
 
Efter det första målet av Silvferberg dök tanken upp som jag egentligen inte ville tänka för då visste jag att jag skulle brista ut i gråt."Vi kommer vinna sm-guld". Jag trängde undan tanken. Jag ville inte gråta än, än var det inte över. Men när Gundersons mål kom halvvägs in i sista perioden kunde jag inte hålla tillbaka tårarna längre. Jag stod och torkade tårarna tills slutsignalen kom. Då kände jag bara en enorm lycka som jag aldrig kommer lyckas beskriva hur många ord jag än använder.
 
Stämningen var helt sjuk, helt j*vla sinnessjuk, det var den på alla tre slutspelsmatcher jag var på men den sjätte finalmatchen var stämningen verkligen galen! Alla skrek för fulla halsar, alla klappade händerna så det ekade, men framförallt, alla trodde på Brynäs, alla var så himla taggade och det kände man verkligen i luften.
Såhär säger man i brynäsdvd:n:
 
"Brynäsledniningen bör nog kontrollera bultarna i taket på läkerol arena inför nästa säsong för den enormt högljudda publiken var nära nog på att lufta taket av den väldiga arenan när det stod klart att Brynäs if lagom till 100års jubeliet säkrat sitt trettonde smguld."
 
Efteråt kändes det som jag svävade på fluffiga moln och leendet på mina läppar var större än vad det någonsin varit innan.

Oj, det här inlägget blev rätt långt, jag ville egentligen bara säga att jag älskar Brynäs if!!!!!!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Du skriver ju också lika bra!

2012-07-24 @ 15:31:41
URL: http://alexious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0